Jubileuszową edycję Dni Narodowego Centrum Nauki organizowanych w Bydgoszczy przez Narodowe Centrum Nauki rozpoczęła konferencja prasowa z udziałem Dyrektora NCN - prof. Krzysztofa Jóźwiaka, Wiceprezydent Miasta Bydgoszczy Iwony Waszkiewicz oraz JM Rektora Politechniki Bydgoskiej prof. Marka Adamskiego.
Politechnika Bydgoska ma przyjemność gościć u siebie znakomitych naukowców i przedstawicieli środowisk akademickich z Bydgoszczy. Podczas części plenarnej swoje prezentacje badawcze pokazali naukowcy z Bydgoszczy:
- Dr hab. Jakub Lipski, prof. UKW, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy "O korzyściach płynących z działań bezużytecznych. Perspektywa humanisty" - prezentacja, która dostarczyła nowych perspektyw na wartość "bezużytecznych" działań w naukach humanistycznych.
- Dr hab. Barbara Bojko, prof. UMK, Collegium Medicum w Bydgoszczy UMK w Toruniu przedstawiła innowacyjne podejście w "Makropotencjał mikroekstrakcji – nowe spojrzenie na diagnostykę kliniczną i badania biomedyczne".
- Prof. dr hab. n. med. Marek Harat z Wydziału Medycznego Politechniki Bydgoskiej podzielił się swoimi doświadczeniami w wystąpieniu pt. "Gorące problemy badawcze w neurochirurgii: głęboka stymulacja mózgu i poprawa wyników leczenia glejaków".
Podczas drugiej części konferencji, pt. "Czas na Radę", specjaliści z NCN podpowiedzieli: na jakie badania i w jaki sposób można dostać grant od Narodowego Centrum Nauki, na co zwrócić uwagę przy przygotowywaniu założeń projektu badawczego oraz jak wygląda proces oceny wniosków i wyłaniania laureatów.
W trakcie panelu dyskusyjnego „Granty NCN – wniosek, ocena, realizacja – czy warto?” NCN oraz bydgoscy naukowcy dyskutowali o roli grantów w rozwoju naukowym, warunkach uprawiania nauki w Polsce i o wyzwaniach stojących obecnie przed systemem grantowym. Uzupełnieniem debaty panelowej była dyskusja z udziałem publiczności, a na zakończenie spotkania – konkurs wiedzy o NCN.
#DniNCN to szansa na poznawanie najnowszych trendów w nauce, ale też okazja do spotkań i dyskusji, które mogą zainspirować kolejne pokolenia naukowców.