Kontakt do Centrum Nauki
e-mail: nauka@pbs.edu.pl
Dyrektor
mgr Monika Łaganowska
tel. 52 374 94 10, 516 057 758
e-mail: Monika.Laganowska@pbs.edu.pl
Zakres zadań:
- obsługa zadań prorektora ds. nauki i ewaluacji w zakresie działalności naukowej obejmującej kompetencje wynikające z odrębnego zarządzenia;
- koordynowanie działalności badawczej jednostek organizacyjnych;
- udział w pracach komisji senackich i uczelnianych poruszających kwestie działalności naukowej, w tym ewaluację jakości działalności naukowej, w szczególności udział w pracach rektorskiej komisji ds. nauki – rady dyscyplin;
- koordynacja zadań wynikających z ewaluacji jakości działalności naukowej w obszarze badań naukowych i rozwoju kadry naukowej;
- monitorowanie zadań wynikających ze współpracy z radami naukowymi dyscyplin w zakresie badań naukowych;
- monitorowanie zadań realizowanych w ramach dyscyplin niepodlegających ewaluacji w zakresie badań naukowych;
- zbieranie informacji i przygotowywanie sprawozdawczości z zakresu działalności naukowo-badawczej, rozwoju kadry naukowej, organizacji konferencji i innych wydarzeń naukowych;
- współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Politechniki i jednostkami pozauczelnianymi w zakresie promocji i rozwoju działalności naukowej i badawczo-rozwojowej Politechniki;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą:
a) Sekcji Pozyskiwania Projektów,
b) Sekcji Badań,
c) Sekcji Ewaluacji Jakości Działalności Naukowej,
d) Sekcji do Spraw Stopni i Tytułów; - przygotowywanie danych niezbędnych do opracowania sprawozdań, raportów i innych dokumentów dla instytucji i jednostek kontrolujących działalność naukową i badawczo-rozwojową Politechniki;
- wprowadzenie do Systemu POL-on danych dotyczących oświadczeń związanych z ewaluacją jakości działalności naukowej;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez kanclerza lub rektora.
Główny specjalista ds. projektów
dr inż. Lidia Trzcinska
tel. 52 374 92 96
e-mail: Lidia.Trzcinska@pbs.edu.pl
Starszy specjalista ds. projektów
lic. Joanna Urbaniak
tel. 52 374 94 85
e-mail: Joanna.Urbaniak@pbs.edu.pl
Starszy specjalista ds. projektów
mgr inż. Katarzyna Ośmiałowska
tel. 52 374 94 95
e-mail: Katarzyna.Osmialowska@pbs.edu.pl
Starszy specjalista ds. projektów
mgr Iwona Raszeja-Ossowska
tel. 52 340 87 84
e-mail: iwona.raszeja-ossowska@pbs.edu.pl
Zakres zadań:
- wyszukiwanie i upowszechnianie wśród społeczności akademickiej Politechniki informacji o możliwościach pozyskiwania środków krajowych na realizację projektów badawczych, badawczo-rozwojowych oraz upowszechniających naukę w konkursach ogłaszanych w szczególności przez: Narodowe Centrum Nauki, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Fundację na rzecz Nauki Polskiej, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
- organizowanie szkoleń, spotkań informacyjnych oraz świadczenie usług doradczych dla pracowników Politechniki w zakresie zasad przygotowania projektów badawczych, badawczo rozwojowych oraz upowszechniających naukę;
- współpraca i monitorowanie postępów prac nad przygotowywaniem wniosków aplikacyjnych o środki zewnętrzne dla krajowych projektów badawczych, badawczo-rozwojowych oraz upowszechniających naukę w tym:
a) weryfikacja zgodności założeń projektu z wytycznymi instytucji organizujących konkursy,
b) udział w przygotowywaniu części formalnej składanych wniosków o dofinansowanie projektów,
c) weryfikacja wniosków o dofinansowanie pod kątem prawidłowości ich sporządzenia i kwalifikowalności zaplanowanych wydatków,
d) przygotowanie, we współpracy z autorem projektu oraz jednostkami organizacyjnymi Politechniki, załączników formalnych stanowiących część wniosku o dofinansowanie, tym umów konsorcjum,
e) współpraca z autorem projektu na etapie przygotowania wyjaśnień, uzupełnień, dodatkowych dokumentów wymaganych przez instytucję prowadzącą ocenę wniosku o dofinansowanie na kolejnym etapie jego oceny lub prowadzonych negocjacji; - koordynowanie procesu podpisywania umów o dofinansowanie projektów oraz przygotowanie wymaganych załączników;
- prowadzenie Centralnego Rejestru Projektów badawczych, badawczo-rozwojowych oraz upowszechniających naukę współfinansowanych ze środków krajowych;
- przygotowanie projektu pełnomocnictwa dla Kierownika Projektu;
- wsparcie doradcze dla Kierowników Projektów i Zespołów Projektowych dotyczące bieżącej zgodności realizowanych projektów z zapisami umów o dofinansowanie (m.in. w zakresie realizacji założonych wskaźników i celów projektu, działań promocyjnych i upowszechniających, realizacji planu zarządzania danymi i identyfikacji bieżących ryzyk);
- współpraca z instytucjami krajowymi w zakresie realizowanych umów;
- koordynacja prac związanych z przygotowaniem i terminowym przekazywaniem właściwym instytucjom dokumentacji sprawozdawczej tj. wniosków o płatność/sprawozda/raportów dot. projektu w czasie jego realizacji oraz okresie trwałości;
- weryfikacja zgodności zapisów wniosków o płatność/sprawozdań/raportów z zapisami wniosku o dofinansowanie oraz umowy w części dot. zakresu rzeczowego, założonych celów, wskaźników projektu, zgód dot. wprowadzonych zmian oraz współpraca z Kierownikiem projektu w tym zakresie;
- koordynowanie procesu podpisywania aneksów do umów o dofinansowanie projektów;
- wprowadzanie do Systemu POL-on danych dotyczących projektów naukowych i danych dotyczących aparatury badawczej,
- wsparcie Działu Rozliczeń Projektów w zakresie zgodności sporządzanych wniosków o płatność/ sprawozdań/ raportów z realizowanymi projektami,
- inicjowanie procesów związanych z dostosowaniem wewnętrznych przepisów i procedur do wymogów dokumentacji konkursowych oraz obowiązków wynikających z umów na realizację projektów badawczych, badawczo-rozwojowych oraz upowszechniających naukę.
Starszy specjalista ds. badań
mgr Magdalena Kapela
tel. 52 374 94 96
e-mail: Magdalena.Kapela@pbs.edu.pl
Starszy specjalista ds. badań
mgr Dorota Olejnik
tel. 52 374 92 75
e-mail: Dorota.Olejnik@pbs.edu.pl
Starszy specjalista ds. badań
lic. Katarzyna Piecuch
tel. 52 374 94 67
e-mail: Katarzyna.Piecuch@pbs.edu.pl
Zakres zadań:
- koordynowanie prac związanych z przygotowaniem przez wydziały dokumentów dotyczących subwencji w zakresie utrzymania i rozwoju potencjału badawczego w ramach prowadzonej działalności badawczej;
- koordynowanie rozliczenia środków finansowych przeznaczonych na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego;
- prowadzenie rejestrów wniosków i umów dotyczących prac naukowych, badawczo-rozwojowych i współpracy w obszarze działalności naukowej oraz badawczo-rozwojowej;
- przygotowywanie i przekazywanie informacji o ogólnouczelnianych kosztach naukowo-badawczych na poszczególne wydziały Politechniki;
- współpraca z innymi jednostkami Politechniki w zakresie przygotowywania wniosków w obszarze wspomagającym działalność naukowo-badawczą;
- koordynowanie prac związanych z konkursem „Działania Naukowe Młodych” w tym: ocenę formalną złożonych wniosków, dokonywanie zakupów dostaw i usług oraz rozliczenie merytoryczne i finansowe przedsięwzięć;
- współpraca z wydziałami w zakresie organizacji sympozjów, konferencji, kongresów i zjazdów naukowych;
- prowadzenie rejestrów konferencji/sympozjów i innych wydarzeń o charakterze naukowym;
- obsługa spraw związanych ze stażami krajowymi pracowników i doktorantów;
- obsługa spraw związanych z urlopami, o których mowa w art. 130 pkt 1 i 2 Ustawy;
- koordynowanie spraw związanych z wnioskami o nagrody i wyróżnienia za osiągniecia naukowe;
- prowadzenie obsługi administracyjnej spraw związanych z przyjmowaniem zleceń od podmiotów zewnętrznych na wykonanie badań naukowych, prac rozwojowych i usług badawczych, w tym:
a) weryfikacja złożonych ofert oraz przygotowanie ich do akceptacji,
b) ewidencjonowanie złożonych wniosków,
c) procedowanie zawarcia umowy,
d) monitorowanie i nadzorowanie terminowej realizacji planowanych zleceń,
e) wspieranie kierownika zlecenia m.in. w zakresie przedłużania lub rozwiązywania umów, sporządzania aneksów, aktualizacji kalkulacji kosztów oraz harmonogramu przebiegu prac; - współpracowanie z kwesturą w zakresie zakończenia realizowanego zlecenia (po przyjęciu protokołu odbioru lub pisma o wystawienie faktury itp.);
- przygotowanie projektu pełnomocnictw dot. realizacji projektów badawczych i prac zleconych przez podmioty zewnętrzne oraz prowadzenie ich ewidencji i zbiorów;
- koordynowanie spraw związanych z przyjmowaniem zleceń od zagranicznych podmiotów zewnętrznych na wykonanie badań naukowych, prac rozwojowych i usług badawczych;
- obsługa administracyjna związana z wykorzystaniem infrastruktury badawczej;
- obsługa administracyjna spraw związanych z patentami i prawami ochronnymi;
- wprowadzanie do Systemu POL-on danych dotyczących patentów i praw ochronnych.
Starszy specjalista ds. ewaluacji
mgr inż. Zofia Kukurowska
tel. 52 340 81 43
e-mail: Zofia.Kukurowska@pbs.edu.pl
Starszy specjalista ds. ewaluacji
mgr Barbara Zielińska
tel. 52 340 81 43
e-mail: Barbara.Zielinska@pbs.edu.pl
Zakres zadań:
- wykonywanie analiz cytowań publikacji naukowych pracowników Politechniki;
- prowadzenie i aktualizacja Bibliografii Publikacji Pracowników Politechniki;
- przesyłanie danych o publikacjach pracowników do modułów sprawozdawczych;
- sporządzanie zestawień oraz rankingów dorobku naukowego pracowników w oparciu o bazę bibliograficzną;
- sporządzanie analiz bibliometrycznych dorobku naukowego pracowników do procedur awansowych, konkursowych oraz na potrzeby projektów badawczych;
- przygotowanie zestawień publikacji pracowników do nagród JM Rektora za działalność naukową;
- aktualizacja i weryfikacja modułu Polska Bibliografia Naukowa (PBN);
- kontrola merytoryczna nad systemem informatycznym związanym z działalnością naukową.
Specjalista ds. stopni i tytułów
mgr Marta Kobus
tel. 52 374 94 33
e-mail: Marta.Kobus@pbs.edu.pl
Zakres zadań:
- prowadzenie spraw administracyjnych, związanych z postępowaniami w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego, wnioskowaniem o tytuł profesora;
- przygotowywanie dyplomów doktorskich i habilitacyjnych;
- przygotowywanie dokumentacji związanej z promocją doktorską oraz wręczeniem dyplomów doktora habilitowanego i doktora;
- wprowadzenie do systemu POL-on danych dotyczących nadanych stopni naukowych oraz osób ubiegających się o stopień doktora albo doktorahabilitowanego.