2 października 2019 roku zainaugurowaliśmy rok akademicki 2019/2020.
Nieodłącznym elementem uroczystości było ślubowanie złożone przez studentów pierwszego roku. Wręczono również nagrody i wyróżnienia pracownikom i studentom.
MEDALEM KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ odznaczeni zostali:
- Dr inż. Kazimierz Bieliński - Kierownik Zakładu Elektroenergetyki na Wydziale Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki
- Dr inż. Jacek Chmielewski - Kierownik Zakładu Inżynierii Drogowej i Transportu na Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
- Dr hab. inż. Janusz Dąbrowski - Pracownik Katedry Biologii i Środowiska na Wydziale Hodowli i Biologii Zwierząt
- Prof. dr hab. inż. Jacek Gieras - Pracownik Zakładu Energoelektroniki, Maszyn i Napędów Elektrycznych na Wydziale Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki.
- Dr hab. inż. Małgorzata Grabowicz, prof. uczelni - Przewodnicząca Rady Dyscypliny Naukowej – zootechnika i rybactwo, pracownik Katedry Fizjologii, Zoofizjoterapii i Żywienia Zwierząt na Wydziale Hodowli i Biologii Zwierząt.
- Dr inż. Małgorzata Michalcewicz-Kaniowska - Prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich na Wydziale Zarządzania, adiunkt w Pracowni Rozwoju Regionalnego.
- Dr Aleksandra Roślewska - Prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich na Wydziale Hodowli i Biologii Zwierząt, adiunkt w Katedrze Fizjologii, Zoofizjoterapii i Żywienia Zwierząt.
- Dr hab. inż. Anna Sawilska - Kierownik Pracowni Botaniki, Ekologii i Architektury Krajobrazu w Katedrze Biologii i Ochrony Roślin na Wydziale Rolnictwa i Biotechnologii.
- Dr inż. Zbigniew Zakrzewski - Adiunkt w Zakładzie Teletransmisji na Wydziale Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki.
- Dr hab. inż. Andrzej Zalewski, prof. uczelni - Pracownik Zakładu Architektury i Urbanistyki na Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska.
NAJLEPSZY STUDENT 2018/2019
- Czyżewska Magda - WIM/ transport
- Siemiątkowska Adrianna - WBAiIŚ/ budownictwo
- Wodczak Weronika Wiktoria - WBAiIŚ/ architektura wnętrz
- Stępień Adrian Andrzej - WHiBZ/ inspekcja weterynaryjna
- Gerke Julita Natalia - WHiBZ/ zootechnika
- Gorczyca Bartosz Jan - WIM/ mechanika i budowa maszyn
- Błaszczyk Karolina Wanda - WRiB/ rolnictwo
- Rutkowska Kinga - WRiB/ technologia żywności i żywienie człowieka
- Prusak Adam Tomasz - WTIiE/ informatyka stosowana
- Potopowicz Marta Anna - WTiICh/ technologia żywności i żywienie człowieka
- Baryła Agnieszka Małgorzata - WZ/ zarządzanie i inżynieria produkcji
- Skwira Jagoda - WZ/ zarządzanie i inżynieria produkcji
NAJLEPSZY ABSOLWENT 2018/2019
- Kaniewska Katarzyna - WHiBZ/ zootechnika
- Lach Michał - WRiB/ biotechnologia
- Mazurkiewicz Anna - WIM/ transport
- Pałczyński Krzysztof Marek - WTIiE/ teleinformatyka
- Kątna Karolina - WZ/ finanse i rachunkowość
- Pietrulewicz Katarzyna - WZ/ zarządzanie i inżynieria produkcji
- Buler Justyna - WZ/ zarządzanie i inżynieria produkcji
- Pietrzak Joanna - WZ/ zarządzanie i inżynieria produkcji
- Gerke Julita Natalia - WHiBZ/ zootechnika
Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!
Szanowni Państwo!
Od wczoraj Uczelnia zaczęła funkcjonować pod rządami nowego Statutu UTP zgodnego z Ustawą 2.0, nową ustawą o szkolnictwie wyższym. Statut ten po pozytywnych opiniach Rady Uczelni, związków zawodowych oraz Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego został przyjęty w czerwcu bieżącego roku przez Senat naszej Uczelni. Co to oznacza dla Uczelni dziś i w przyszłości?
Po pierwsze zmienia się ustrój Uczelni. Na Uczelni są dwie kategorie organów: kolegialne: Rada Uczelni, Senat i Rady Naukowe Dyscyplin, organem jednoosobowym jest Rektor. Radę Uczelni wybraliśmy w maju – jej skład przedstawiłem Państwu przy powitaniu. Senat do końca kadencji pozostał bez zmian, a wymienione Rady Naukowe Dyscyplin zostały wybrane po jednej na 4 wydziałach i po 2 na trzech. Jak wyglądają kompetencje tych organów?
Rada Uczelni to przede wszystkim organ opiniodawczo-monitorujący, opiniujący statut, strategię uczelni, plan rzeczowo-finansowy, monitorujący gospodarkę finansową, zarządzanie Uczelnią, ale także zatwierdzający sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego i sprawozdania finansowego. Senatowi pozostały kompetencje podobne do poprzednich, okrojone kompetencjami Rady Uczelni i zwiększonymi kompetencjami rektora.
Rady naukowe dyscyplin odpowiadają na wydziałach za rozwój naukowy w całości oraz za prowadzenie spraw promocyjnych. Wydziały na naszej Uczelni pozostały – mimo że są Uczelnie w Polsce, które z tych jednostek zrezygnowały, ale przestały istnieć Rady Wydziału.
I pozostaje rektor – organ jednoosobowy – o zdecydowanie większych kompetencjach. To on powołuje dziekanów, prodziekanów, to on powołuje przewodniczących rad naukowych dyscyplin – jeśli powołuje to znaczy, że również odwołuje. To oznacza, że tworzenie ekipy kierowniczej na uczelni jest w rzeczywistości w rękach rektora. To on przejmuje także szereg działań właściwych Senatowi. Zatem rola i kompetencje rektora są znacznie większe, ale także znacznie większa jest jego odpowiedzialność. Dziś jako rektor stoję przed Państwem ja. A zatem to na mnie spadają te obowiązki.
Uczelnia w zmienionym trybie zaczyna właśnie funkcjonować. Wszyscy uczymy się nowego. Tryby uczelnianej machiny zaczynają się zazębiać – czy bez zgrzytów – mam nadzieję, że tak, chociaż myślę, że pojawią się i większe, i mniejsze problemy. Ale poradzimy sobie – mówię my, bo w zmianach uczestniczą praktycznie wszyscy pracownicy.
prof. dr hab. inż. Tomasz Topoliński
Rektor UTP
{gallery}aktualnosci/aktualnosci_2019/inauguracjaroku2019{/gallery}