PL

EN

Innowacje w uprawie, przetwórstwie i wprowadzania na rynek pierwotnych form pszenic okrągłoziarnowej i perskiej o podwyższonej wartości odżywczej

Akronim:
Pradawne ziarno
Nr umowy o dofinansowanie:
00001.DDD.6509.00003.2017.02
Nazwa programu:
PROW 2014-2020
Wartość projektu:
1 299 252,00
Okres realizacji:
2018-05-15 - 2021-03-31
Kierownik projektu:
dr hab. inż. Małgorzata Szczepanek, prof. PBŚ
Instytucje zewnętrzne biorące udział w projekcie:

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie; Wytwórnia Makaronu Bio Aleksandra Babalska; Spółdzielnia Produkcji Spożywczej "TOSTA"; Województwo Kujawsko-Pomorskie

Cel projektu:

Celem operacji jest: opracowanie i wdrożenie innowacji w zakresie technologii uprawy, przetwórstwa i wprowadzenia do obrotu innowacyjnych produktów z pierwotnych form pszenic okrągłoziarnowej i perskiej o podwyższonej wartości odżywczej

Opis projektu:

Opracowane zostaną nowe technologie uprawy pierwotnych form pszenic okrągłoziarnowej i perskiej w systemie niskonakładowym integrowanych i ekologicznym. Powstaną one w oparciu o ścisłe doświadczenia polowe, realizowane w systemie niskonakładowym integrowanym i ekologicznym, w których wykonana zostanie ocena plonowania, zachwaszczenia, porażenia przez choroby i występowanie szkodników w zależności od testowanych czynników agrotechnicznych. Opracowane będą nowe procesy produkcji i innowacyjne produkty – chleby, makaron i płatki z przerobu ziarna pszenicy okrągłoziarnowej i perskiej. Produkty te będą się charakteryzowały podwyższoną wartością odżywczą, głównie dzięki unikalnym cechom gatunkowym oraz niestosowaniu przemysłowych środków produkcji w produkcji ekologicznej.

Opracowana zostanie nowa metoda marketingu, dotycząca wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów z pszenic okrągłoziarnowej i perskiej o podwyższonej wartości odżywczej, której podstawa będzie:

1. budowanie świadomości i rozpoznawalności marki poprzez opracowanie i promowanie wspólnego logotypu dla nowych produktów, mające na celu nadanie im nowego, rozpoznawalnego wizerunku;

2. adres strony www i konto na Facebooku;

3. wspólne dla rolników, przetwórców, jednostek naukowych i doradczych działania promocyjne;

4. badanie rynku, analiza potrzeb i preferencji konsumentów, dająca możliwość lepszego dostosowania produktów do oczekiwań odbiorcy.