PL

EN

Laboratoria nauk technicznych i ścisłych dedykowane rozwojowi potencjału badawczego w zakresie innowacyjnych rozwiązań i technologi o kluczowym znaczeniu dla dla gospodarki województwa kujawsko-pomorskiego

Nr umowy o dofinansowanie:
WP-II-E.433.1.100.2017
Nazwa programu:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 - 2020Oś Priorytetowa 1. Wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności gospodarki regionuDziałanie 1.1. Publiczna infrastruktura na rzecz badań i innowacji
Wartość projektu:
42 316 129.65
Okres realizacji:
2018-04-03 - 2023-12-31
Kierownik projektu:
dr hab. inż. Piotr Aleksandrowicz
Realizowany w:
Wydział Inżynierii Mechanicznej
Instytucje zewnętrzne biorące udział w projekcie:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Cel projektu:

Celem głównym projektu jest poprawa jakości i poszerzenie możliwości prowadzenia wysokiej jakości badań naukowych, zdefiniowanych w Agendzie Badawczej, w tym badań o charakterze wdrożeniowym, które służyć mają zwiąkszeniu współpracy jednostek naukowych z przedsiębiorstwami i w konsekwencji - rozwojowi gospodarki regionu.

Dodatkowe informacje:

Projekt realizowany przy współudziale Wydziału Telekomunikacji Informatyki i Elektrotechniki oraz Wydziały Technologii i Inzynierii Chemicznej

Opis projektu:

Wszystkie zaplanowane działania i rodzaje badań, z obszaru technologii o kluczowym znaczeniu (ang. KET), w tym: zaawansowane systemy wytwarzania, mikroelektonika, systemy nanotechnologiczne, technologie materiałowe oraz system transportu szynowego, obejmujący tabór szynowy i wybrane elementy infrastruktury, w tym systemy IT, wpisująsię w kierunki rozwoju badań naukowych Krajowego Program Badań oraz w Regionalną Strategię Inteligentnych Specjalizacji dla województwa kujawsko-pomorskiego, i mają strategiczne znaczenie dla rozwoju nauki i gospodarki w regionie.

Cel ten będzie realizowany przez dwa cele szczegółowe:

1) Dostosowanie infrastruktury naukowo-badawczej lidera konsorcjum do potrzeb realizacji prac badawczych ukierunkowanych na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w przemyśle związanym z pełnym cyklem życia środków transportu szynowego

2) Rozwój potencjału badawczego w zakresie technologii o kluczowym znaczeniu (Key Enabling Technologies).

Planowane efekty - Wskaźniki rezultatu:

1. Liczba przedsiębiorstw korzystających ze wspartej infrastryktury badawczej - 60 szt.

2. Liczba projektów B+R realizowanych przy wykorzystaniu wspartej infrastruktury badawczej - 82 szt.

3. Liczba naukowców pracujących w ulepszonych obiektach infrastruktury badawczej - 101 szt.