PL

EN

Zakończyło się certyfikowane szkolenie z podnoszenia kompetencji miękkich pt. Grywalizacja i narzędzia IT w edukacji
04 sierpnia 2023

W dniu 4 sierpnia zakończyło się certyfikowane szkolenie z podnoszenia kompetencji miękkich pt. Grywalizacja i narzędzia IT w edukacji.

Cele ogólne szkolenia obejmowały:
• Zrozumienie koncepcji gamifikacji i jej zastosowań w dziedzinie edukacji i szkoleniach;
• Nabycie umiejętności projektowania i wdrażania gier edukacyjnych;
• Poznanie przykładów dobrych praktyk w gamifikacji;
• Opanowanie narzędzi i technik stosowanych w projektowaniu i wdrażaniu gier edukacyjnych.

Cele szczegółowe:
• Poznanie teoretycznych podstaw gamifikacji;
• Charakterystyka gamifikacji i jej zastosowania;
• Elementy gier i mechaniki gier;
• Psychologiczne aspekty związane z gamifikacją.

Ramowy program
Dzień 1 (09:16:00) STACJONARNIE
Moduł 1:
Wprowadzenie do grywalizacji i jej zastosowań w nauczaniu 
Część wykładowa 
• Omówienie pojęcia grywalizacji i jej korzyści w nauczaniu;
• Przegląd przykładów zastosowania grywalizacji w różnych dziedzinach;
• Zasady projektowania gier edukacyjnych.

Moduł 2: 
Projektowanie grywalizacji 
Część wykładowa 
• Etapy projektowania grywalizacji;
• Przykłady elementów gier edukacyjnych: punkty, rankingi, nagrody, odznaki, wyzwania, itp.;
• Narzędzia do projektowania grywalizacji: gamification platform, Quizlet, Kahoot, itp.
Moduł 3:
Tworzenie treści edukacyjnych z wykorzystaniem grywalizacji 
Część wykładowa
• Wybór tematu i celów edukacyjnych;
• Projektowanie grywalizacji dla różnych typów zajęć: wykładów, ćwiczeń, projektów, itp.
• Stworzenie interaktywnych treści edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi TIK: Prezi, PowerPoint.
Moduł 4:
Implementacja grywalizacji w nauczaniu 
Część wykładowa 
• Omówienie kwestii organizacyjnych i logistycznych;
• Strategie motywacyjne dla studentów;
• Zastosowanie feedbacku w procesie nauczania.

Dzień 2 (09:16:00) STACJONARNIE 
Moduł 5: 
Case study – analiza przykładowej grywalizacji 
Część wykładowa 
• Analiza przykładowej grywalizacji;
• Omówienie dobrych praktyk i problemów wdrożeniowych.

Moduł 6: 
Ćwiczenia praktyczne 
Część praktyczna
• Projektowanie i tworzenie gier edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi kluczowe kroki; 
• Tworzenie interaktywnych treści edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi TIK;
• Implementacja grywalizacji w procesie nauczania;
Moduł 7: 
Mechanizmy motywacyjne w grach
Część wykładowa 
• Zasady gier i ich zastosowanie w grywalizacji;
• Systemy nagradzania i rywalizacji w grach;
• Budowanie postaci i narracji w grach.
Moduł 8:
Podsumowanie 
Część wykładowa 
• Omówienie efektów szkolenia;
• Dyskusja na temat zastosowania grywalizacji w nauczaniu;
• Rozdanie certyfikatów uczestnictwa.