1.    Program MEiN skierowany do absolwentów studiów pierwszego stopnia.  Zadaniem programu jest umożliwienie im prowadzenia badań naukowych albo twórczości artystycznej pod kierunkiem opiekuna naukowego albo artystycznego.
2.    Warunkiem udziału w programie jest przedstawienie projektu:
       1)    którego okres realizacji nie przekracza 48 miesięcy;
       2)    w którym wnioskodawca wskaże:
             i.    osobę odpowiedzialną za realizację projektu, zwaną dalej „kierownikiem projektu”,
            ii.    opiekuna naukowego albo artystycznego kierownika projektu;
       3)    który nie obejmuje działań:
             i.    finansowanych z innych środków pochodzących z budżetu państwa,
            ii.    wykonywanych przed dniem zawarcia umowy w ramach programu;
       4)    którego koszt realizacji nie przekracza:
            i.    240 000 zł dla projektu z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu albo z dziedziny nauk rolniczych,
            ii.    200 000 zł dla projektu z dziedziny nauk humanistycznych, z dziedziny nauk społecznych, z dziedziny nauk teologicznych albo z dziedziny sztuki;
       5)    w którym koszty:
         i.  zakupu aparatury naukowo-badawczej, infrastruktury informatycznej albo sprzętu, urządzeń lub aparatury wykorzystywanych do prowadzenia działalności artystycznej nie przekraczają 50 000 zł, przy czym sfinansowanie tego zakupu ze środków     finansowych przyznanych w ramach programu jest możliwe wyłącznie, jeżeli wnioskodawca nie posiada albo nie ma możliwości korzystania z niezbędnej aparatury lub infrastruktury,
            ii.   wynagrodzenia kierownika projektu nie przekraczają 3 000 zł miesięcznie,
            iii.    pośrednie nie przekraczają 10% kosztów bezpośrednich.
3.     Wnioski składa się za pomocą systemu ZSUN/OSF. Osoby, które nie mają założonego konta  muszą zarejestrować się na stronie https://osf.opi.org.pl/app/adm/start.do→ zarejestruj się jako redaktor wniosków.
4.    Wnioski przesyłamy w wersji elektronicznej do Działu Nauki i Ewaluacji do dnia 16 lutego 2022 r.
5.    Wnioski ze strony Politechniki podpisuje Prorektor ds. Nauki i Ewaluacji.
6.    Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/perly-nauki
7.    W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny z Działem Nauki i Ewaluacji ( ren@pbs.edu.pl ; tel. 374 94 96).