Wpływ muzyki i ciszy na postawy klientów jednostek handlu detalicznego

Głównym celem projektu jest zidentyfikowanie wpływu muzyki i ciszy na postawy klientów jednostek handlu detalicznego.
Badanie w studiu focusowym odbędzie się na Politechnice Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich a jego uczestnicy otrzymają za nie wynagrodzenie.
Określono problemy badawcze:
- Czy klienci sklepów zlokalizowanych w jednostkach handlu detalicznego preferują ciszę czy muzykę podczas wykonywania zakupów?
- Jaka forma i głośności muzyki są pozytywnie odbierane przez wybrane grupy odbiorców?
Projekt stanowi kontynuację badań nad subiektywnym odczuwaniem dźwięków i czasu. Pozwoli on na zidentyfikowanie oraz wskazanie optymalnego rozwiązania, w którym klient jednostki handlu detalicznego będzie mógł w sposób komfortowy zrobić zakupy. Projekt zakłada przeprowadzenie dwóch eksperymentów w studiu focusowym oraz skategoryzowanych wywiadów z klientami wybranych jednostek sprzedaży detalicznej. Pierwszy eksperyment ma na celu kontynuacje badań nad subiektywnym odczuwaniem czasu poprzez zbadanie znacznie większej liczby uczestników niż dotychczas - 120 osób w 4 kategoriach wiekowych. Drugi etap obejmuje badanie ankietowe, którego celem jest określenie preferencji klientów sklepów dotyczących ciszy i muzyki podczas wykonywania zakupów.