PL

EN

Wpływ muzyki i ciszy na postawy klientów jednostek handlu detalicznego

Akronim:
MUZ-CISZ-POST
Nr umowy o dofinansowanie:
PN/02/0126/2023
Nazwa programu:
Perły Nauki II
Wartość projektu:
164 060,-
Okres realizacji:
01.08.2025 - 01.07.2028
Kierownik projektu:
mgr Elżbieta Przekwas
Cel projektu:

Głównym celem projektu jest zidentyfikowanie wpływu muzyki i ciszy na postawy klientów jednostek handlu detalicznego.

Dodatkowe informacje:

Badanie w studiu focusowym odbędzie się na Politechnice Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich a jego uczestnicy otrzymają za nie wynagrodzenie.

Opis projektu:

Określono problemy badawcze:

  • Czy klienci sklepów zlokalizowanych w jednostkach handlu detalicznego preferują ciszę czy muzykę podczas wykonywania zakupów?
  • Jaka forma i głośności muzyki są pozytywnie odbierane przez wybrane grupy odbiorców?

Projekt stanowi kontynuację badań nad subiektywnym odczuwaniem dźwięków i czasu. Pozwoli on na zidentyfikowanie oraz wskazanie optymalnego rozwiązania, w którym klient jednostki handlu detalicznego będzie mógł w sposób komfortowy zrobić zakupy. Projekt zakłada przeprowadzenie dwóch eksperymentów w studiu focusowym oraz skategoryzowanych wywiadów z klientami wybranych jednostek sprzedaży detalicznej. Pierwszy eksperyment ma na celu kontynuacje badań nad subiektywnym odczuwaniem czasu poprzez zbadanie znacznie większej liczby uczestników niż dotychczas - 120 osób w 4 kategoriach wiekowych. Drugi etap obejmuje badanie ankietowe, którego celem jest określenie preferencji klientów sklepów dotyczących ciszy i muzyki podczas wykonywania zakupów.