z formułowania efektów uczenia się
Zapraszamy do udziału w szkoleniu metodycznym w zakresie formułowania efektów uczenia się, realizowanym przez Biuro Doskonalenia Dydaktycznego PBŚ.
Adresaci: dydaktycy PBŚ
Forma: prezentacja, warsztat
Czas: 2h
Miejsce realizacji: budynek RCI, sala C9
Prowadzący: dr Mirosław Zientarski
Formularz zapisów dostępny po kliknięciu w link
[Aktualizacja]
Z uwagi na duże zainteresowanie szkoleniem utworzone zostało kolejnych 5 spotkań w dniach 3-5 czerwca.
Cele szkolenia:
Pogłębienie wiedzy z zakresu metodycznych aspektów formułowania efektów uczenia się oraz projektowanie efektów uczenia się i sposobów weryfikacji ich uzyskania przez studentów w odniesieniu do prowadzonego przedmiotu.
Efekty szkolenia:
- zidentyfikujesz różnice między celami kształcenia a efektami uczenia się,
- wyjaśnisz różnice między ujęciem efektów uczenia się z perspektywy wykładowcy i studenta,
- rozróżnisz i uzasadnisz błędnie i poprawnie formułowane efekty uczenia się,
- na bazie taksonomii Benjamina Blooma przeanalizujesz czasowniki opisujące aktywności studenta w sferze kognitywnej, pozwalające na tworzenie mierzalnych celów uczenia się,
- stosując taksonomię Blooma zaprojektujesz efekty uczenia się w odniesieniu do wybranego przedmiotu, który wykładasz,
- do zaprojektowanych efektów uczenia się wskażesz metodę weryfikacji ich uzyskania przez studentów.
Wymagania:
- preferowane – laptop z aktywnym MS Teams na adresie w domenie @o365.pbs.edu.pl (do pracy na wirtualnej tablicy) z dostępem do internetu np. poprzez sieć Eduroam
- alternatywnie: 2 kartki papieru i długopis oraz sylabus prowadzonego przez siebie przedmiotu (wydruk lub dostęp np. poprzez smartfon)
Proponowane terminy:
-
15 maja, godz. 8-10
-
15 maja, godz. 16-18
-
16 maja, godz. 9-11
-
16 maja, godz. 12-14
-
20 maja, godz. 8-10
-
20 maja, godz. 12-14
-
21 maja, godz. 10-12
-
22 maja, godz. 12-14
-
22 maja, godz. 16-18
-
23 maja, godz. 11-13
-
28 maja, godz. 9-11
-
28 maja, godz. 12-14
-
29 maja, godz. 8-10
-
29 maja, godz. 16-18
-
3 czerwca, godz. 8-10
-
3 czerwca, godz. 12-14
-
4 czerwca, godz. 10-12
-
5 czerwca, godz. 8-10
-
5 czerwca, godz. 12-14