Trener wewnętrzny
niestacjonarne
studia
podyplomowe
Czas trwania studiów: 2 semestry
Profil studiów: praktyczny
Cena: 6000*
Limit miejsc: 15
Liczba zjazdów: 11
Cel studiów
Celem studiów jest wyposażenie uczestników w specjalistyczną wiedzę, praktyczne umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu prowadzenia szkoleń. Studia Trener wewnętrzny to najbogatsze źródło wiedzy praktycznej dającej wartościowy, aktualny i pełny obraz rynku szkoleniowego oraz projektów związanych z realizacją polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Dla kogo studia?
Studia podyplomowe Trener wewnętrzny przeznaczone są dla osób pragnących zdobyć kompetencje trenera wewnętrznego w organizacji, zajmujących się szkoleniami oraz pracowników działów personalnych.
Co wyróżnia nasze studia podyplomowe
W trakcie studiów na praktycznych warsztatach uczestnicy tworzą projekt wybranego przez siebie szkolenia wewnętrznego lub zewnętrznego, analizują bieżące potrzeby szkoleniowe i tworzą plany szkoleniowo-rozwojowe, uczą się jak współtworzyć i realizować politykę szkoleniową zgodnie ze strategią firmy, planują i efektywnie zarządzają budżetem w zakresie szkoleń i rozwoju.
Plan studiów
- Rola trenera w organizacji. Budowanie marki własnej trenera – 24h
- Projektowanie szkoleń i programów rozwojowych – 16h
- Wielopokoleniowa komunikacja trenerska i techniki autoprezentacji – 16h
- Techniki uczenia dorosłych. Metody aktywizacji grupy – 16h
- Budowanie struktury szkoleń. Metody szkoleniowe – 24h
- Tworzenie i prowadzenie interaktywnych prezentacji. Szkolenia online - 16h
- Dynamika pracy z grupą. Trudne sytuacje szkoleniowe – 16h
- Zarządzanie wiedzą w organizacji – 16h
- Ocena efektywności szkoleń i procesów rozwojowych – 16h
- Warsztat trenera – 16h
- Projekt indywidualny – 4h
Wykładowcy
mgr Joanna Wysocka-Pawlak - Psycholog z dyplomem MBA z zakresu HR. Po zakończeniu psychologicznych studiów magisterskich oraz licencjacie z anglistyki doskonaliła obie ścieżki wiedzy na studiach podyplomowych. Ukończyła Tłumaczenia Ekonomiczno-Prawne oraz Psychologię w Zarządzaniu na UAM.
Od 15 lat związana z obszarem HR. Zdobywała doświadczenie w branży jako HR manager, konsultant ds. szkoleń i rozwoju, koordynator programowy i koordynator ds. szkoleń. Dzięki temu poznała specyfikę procesów personalnych, co pozwala jej na wysoką efektywność podejmowanych działań szkoleniowych i doradczych. Podłoże psychologiczne oraz językowe praktykuje wspomagając procesy personalne w wielu firmach. W ciągu 15 lat przeszkoliła około 16.000 osób, uzyskując wysokie oceny merytoryczne oraz bardzo dobrą ocenę sposobu prowadzenia zajęć. Projektuje i prowadzi sesje Assessment i Development Centre (Certyfikat Mangera ds. AC/DC) dla kadry menedżerskiej i handlowców. Wykładowca studiów podyplomowych, licencjonowany trener Insight Discovery® i Harrison Assessments®. Prowadzi warsztaty ze skutecznej obsługi klienta angielskojęzycznego oraz szkolenia łączące najnowszą wiedzę psychologiczną ze środowiskiem biznesowym.
Specjalizuje się w kompleksowych projektach rozwojowych polsko i angielskojęzycznych dotyczących umiejętności menedżerskich, efektywności osobistej i zespołu, zarządzania i budowania efektywnych zespołów, usprawniania komunikacji i procesów rozwojowych w przedsiębiorstwach. Projekty Train the Trainer oraz projekty rozwojowe dla menedżerów to jej specjalność. Od 10 lat projektuje i prowadzi projekty trenerskie w organizacjach, przygotowując trenerów wewnętrznych do efektywnego dzielenia się wiedzą i umiejętnościami.
mgr Kamila Nierebińska-Drell - Jest Absolwentką Wyższej Szkoły Zarzadzania i Finansów o specjalizacji Zarządzanie Organizacją, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Ekonomii o specjalizacji Rachunkowość i Skarbowość. Ukończyła również studia podyplomowe Psychologii w Biznesie oraz Akademię Trenera Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. Kurs Redukcji Stresu Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR), który ukończyłam z wyróżnieniem, zainspirował mnie do praktykowania i wykorzystywania narzędzi Mindfulness w pracy z ludźmi.
Przez prawie 10 lat była związana z audytem wewnętrznym systemów ISO 9001, 14001, 45001, Standardu BRC iOP (Global Standard for Packaging and Packaging Materials), FSC i PEFC. Posiada Certyfikat Audytora Wiodącego CQI and IRCA Certified ISO 9001:2015 Lead Auditor Training Caourse wydany przez British Standard Institution. Od lat jestem związana z filozofią Lean. Posiada Certyfikat Lean Practitioner for Service wydany przez Lean Enterprise Institute, gdzie we współpracy z LEI ukończyła między innymi kursy Makigami– usprawniania procesów przedsiębiorstw usługowych oraz administracyjnych i biurowych w firmach produkcyjnych, Lean Management z symulacją firmy usługowej, Badania systemu szkoleń stanowiskowych wg TWI oraz Doskonalenie metod pracy i relacje z pracownikami wg TWI.
Od ponad 10 lat projektuje i prowadzi projekty audytorskie, trenerskie i managerskie w organizacjach, przygotowując trenerów, audytorów i projekt managerów do efektywnego dzielenia się wiedzą i umiejętnościami w warunkach codziennej pracy, zwłaszcza w obszarach produkcyjnych i okołoprodukcyjnych.Jej kursy łączą teorię z praktyką, zapewniając uczestnikom narzędzia niezbędne do sukcesu w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów i zasobów.
mgr Beata Hanuszek - Pracuje jako dyplomowany i akredytowany ACC ICF coach wspierając zespoły w organizacjach, liderów w podnoszeniu kompetencji oraz osoby indywidulane, którym zależy na rozwoju.
Profesjonalnie zajmuje się wsparciem osób w kryzysach jako psychoterapeuta. Od 2016 r. jest związana ze szkoleniami, edukacją, biznesem, coachingiem. Pracując jako wykładowca współpracuje z kilkoma uczelniami wyższymi. Jest właścicielem firmy Idea Hanuszek Centrum rozwoju i wsparcia oraz współzałożycielem Spółdzielni Trenerskiej. Byłam członkiem zespołu pracującym nad strategią rozwoju kultury miasta Bydgoszczy przy Urzędzie Miasta. Moje doświadczenie zawodowe zdobyłam przez ponad 24 lat pracując z ludźmi w obszarach edukacji, biznesu, coachingu i psychoterapii.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, zarządzania stresem, emocjami i konfliktem, psychologii rozwoju, typologii osobowości, zarzadzania coachingowego. Prowadzi sesje indywidualne z life i business coachingu oraz jako psychoterapeuta. Współtworzyła duże projekty, między innymi, strategię rozwoju kultury miasta, Radę Ekspertów Pasji GDT i nowe kierunki studiów podyplomowych.
mgr inż. Michał Hanuszek - absolwent Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska na kierunku Zarządzanie i Marketing w Organizacji Gospodarczej na Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy oraz studiów podyplomowych na wydziale Ekonomii i Zarządzania w Opolu w zakresie: Biznes międzynarodowy Unia Europejska – Chiny. Ukończył studia podyplomowe Akademii Trenera Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu.
27 lat temu wspólnie z Przyjacielem zaprojektował i wdrożył na polskim rynku, nową markę „Electra”, w branży energetycznej, która z powodzeniem konkuruje z największymi producentami na świecie.
Na sali szkoleniowej i w pracy indywidualnej ważne dla niego są : tworzenie atmosfery otwartości i zaangażowania, nauka przez zabawę, grywalizację i doświadczanie, partnerstwo w relacji trener – uczestnik opartej na zaufaniu i empatii, retrospekcja z wieloma perspektywami, praca w oparciu o mocne strony uczestnika i wzmocnienia poczucia wartości, zastosowanie zasady Tu i Teraz, cele rozumiane jako wzmocnienie procesów rozwoju, budowaniu synergii współpracy w trakcie warsztatów, ćwiczenia dostosowane do wiedzy i doświadczenia ukierunkowanego na praktyczne rozwiązania.
mgr Marta Szarogroder-Rosiak - ukończyła 2 kierunki studiów magisterskich- prawo na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz nauki polityczne ze specjalizacją dziennikarską na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jest także absolwentką studiów podyplomowych w zakresie Public Relations na UAM w Poznaniu. Ukończyła wiele kursów i szkoleń: m.in. marketingu, zarządzania, wystąpień publicznych, AI.
Przez blisko 10 lat pracowała w największej w kujawsko-pomorskim organizacji zrzeszającej przedsiębiorców- „Pracodawcy Pomorza i Kujaw”- m.in. na stanowiskach Specjalista ds. Reklamy oraz Koordynator ds. Public Relations. Od ponad 8 lat prowadzi z mężem agencję marketingową i PR, która zajmuje się prowadzeniem marketingu internetowego, zarządzaniem, doradztwem i szkoleniami w zakresie zarządzania, marketingu, PR dla firm głównie z branży medycznej, beauty, czy edukacyjnej. Ważnym elementem jej pracy są szkolenia obejmujące internet marketing, social media marketing, sprzedaż, obsługę klienta, branding, employers branding, zarządzanie kryzysowe, personal branding.
Specjalizuje się w wykorzystaniu AI w codziennej pracy trenera (przy projektowaniu i wdrażaniu szkoleń), emarketingu oraz optymalizacji pracy szkoleniowca dzięki narzędziom elektronicznym i aplikacjom.
Opiekunowie kierunku
mgr Joanna Wysocka-Pawlak
joanna@spoldzielniatrenerska.com
mgr inż. Michał Hanuszek
michal.hanuszek@spoldzielniatrenerska.com
tel.: 501 761 600
Biuro Kształcenia Biznesowego
e-mail: podyplomowe@pbs.edu.pl
tel. 52 374 92 78, 52 374 94 03
Inne ważne informacje dla kierunku
*UWAGA:
Zniżki na studia podyplomowe:
- 20% dla studentów i absolwentów PBŚ
- 10% dla uczestników studiów podyplomowych za skuteczne polecenie studiów
Szczegółowe informacje w załączonych plikach
studia podyplomowe
- Bezpieczeństwo ruchu drogowego (niestacjonarne)
- Budownictwo energooszczędne i pasywne, charakterystyka energetyczna budynków i lokali (niestacjonarne)
- Diagnozowanie stanu upraw rolnych (niestacjonarne)
- Dostępność dla koordynatorów dostępności (niestacjonarne)
- Dostępność dla projektantów (niestacjonarne)
- Inżynier jako skuteczny menedżer (niestacjonarne)
- Menedżer Logistyki z elementami BHP i prawa pracy (niestacjonarne)
- Prawo i zarządzanie w ochronie zdrowia (niestacjonarne)
- Prawo zamówień publicznych (niestacjonarne)
- Przetwórstwo i recykling tworzyw sztucznych (niestacjonarne)
- Przywództwo w sporcie (niestacjonarne)
- Psychologia zwierząt towarzyszących (niestacjonarne)
- Specjalista ds. zarządzania rehabilitacją (niestacjonarne)
- Specjalista finansowo-księgowy w jednostkach sektora finansów publicznych (niestacjonarne)
- Trener wewnętrzny (niestacjonarne)
- Zarządzanie gospodarką odpadami (niestacjonarne)
- Zarządzanie produkcją dla liderek (niestacjonarne)
- Zarządzanie projektami dla inżynierów (niestacjonarne)
- Zarządzanie sektorem TSL (niestacjonarne)