Dostępność dla koordynatorów dostępności
niestacjonarne
studia
podyplomowe
Czas trwania studiów: 2 semestry
Profil studiów: praktyczny
Cena: 5900 zł*
Limit miejsc: 15
Liczba zjazdów: 11
Cel studiów
Celem studiów jest przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej i przygotowanie do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności.
Dla kogo studia?
Studia podyplomowe są kierowane do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie zarządzania dostępnością, a w szczególności do pracowników instytucji publicznych, którzy planują pełnić funkcję koodrynatorów ds. dostępności.
Co wyróżnia nasze studia podyplomowe
- zajęcia realizowane w formie zdalnej (on-line)
-
program zajęć dopasowany do wymagań rynku
Plan studiów
- Prawo - prawne podstawy dostępności 12h
- Standardy dostępności w Polsce i na świecie 12h
- Dostępność cyfrowa 16h
- Dostępność produktów i usług, teoria i praktyka 24h
- Warsztaty design thinking 10h
- Projekt dyplomowy 22h
- Dostępność architektoniczna. Standardy, normy, praktyka 28h
- Projektowanie ścieżki dostępności: zapewnienianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 16h
- Skuteczne zarządzanie zespołem 24h
- Pozyskiwanie środków na inwestycje związane z wprowadzeniem dostępności i zarządzanie nimi 10h
- Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami 6h
Wykładowcy
mgr Katarzyna Rzehak - pracuje w Fundacji Integracja, w dziale Integracja LAB, gdzie zajmuje się projektowaniem uniwersalnym. Historyczka sztuki, badaczka polskiego designu, wykładowczyni, kuratorka wystaw i konkursów projektowania przemysłowego. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim, stypendystka Joseph Conrad Scholarship, w ramach którego studiowała na wydziale Museum and Gallery Management na City University of London. W latach 2010-2021 dyrektorka kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Wykładowczyni historii designu w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, Polsko-Japońskiej Szkole Technik Komputerowych i na wydziale wzornictwa Politechniki Bydgoskiej. Autorka profesjonalnego pisma o wzornictwie Formy XYZ, wydawanego przez wydział wzornictwa APS w Krakowie.
mgr Jarosław Bogucki – ekspert z zakresu dostępności architektonicznej dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i zatrudniania osób z niepełnosprawnością (OzN), Dyrektor ds. rozwoju biznesu w Fundacji Integracja. Absolwent Pedagogiki Rewalidacyjnej na UKSWw Warszawie. Od 2016 roku aktywnie wdraża Certyfikacje Obiekt Bez Barier na Polskim rynku nieruchomości komercyjnych. Wolontariusz i organizator wydarzeń dla OzN i młodzieży. Wdrażał projekty z obszaru aktywizacji zawodowej realizowane przez PSONI i Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, kierował zespołem trenerów pracy wspierających zatrudnienie OzN intelektualną oraz prowadził szkolenia z tematyki Savoir-vivre wobec OzN, zatrudniania OzN, praw człowieka i zarządzania różnorodnością. Prywatnie szczęśliwy tata dwójki dzieci.
mgr Piotr Czarnota - ekspert ds. dostępności, współtwórca "Manufaktury Dostępności", firmy zajmującej się wdrażaniem nowych rozwiązań dostępnościowych w Polsce. Współpracował z Zamkiem Królewskim na Wawelu, PKP Intercity czy też z Instytutem Łukasiewicza EMAG gdzie był odpowiedzialnym za wdrażanie dostępności. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Posiada 17-letnie doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych zajmujących się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Prowadzi szkolenia z obszaru dostępności, projektowania uniwersalnego, niepełnosprawności dla różnych grup odbiorców – koordynatorów dostępności, pracowników administracji publicznej i samorządowej, organizacji pozarządowych oraz sektora biznesowego. Przeprowadza audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (ponad 100 audytów przeprowadzonych w ciągu ostatnich 4 lat). Z miłości do podróży założył profil na Facebooku „Życie kołem się toczy by Piotr Czarnota”.
Opiekunowie kierunku
mgr Katarzyna Rzehak - kierownik studiów
Biuro Kształcenia Biznesowego
e-mail: podyplomowe@pbs.edu.pl
tel. 52 374 92 78, 505 496 975
Inne ważne informacje dla kierunku
*UWAGA:
Zniżki na studia podyplomowe:
- 20% dla studentów i absolwentów PBŚ
- 10% dla uczestników studiów podyplomych za skuteczne polecenie studiów
Szczegółowe informacje w załączonych plikach
studia podyplomowe
- Bezpieczeństwo ruchu drogowego (niestacjonarne)
- Budownictwo energooszczędne i pasywne, charakterystyka energetyczna budynków i lokali (niestacjonarne)
- Diagnozowanie stanu upraw rolnych (niestacjonarne)
- Dostępność dla koordynatorów dostępności (niestacjonarne)
- Dostępność dla projektantów (niestacjonarne)
- Inżynier jako skuteczny menedżer (niestacjonarne)
- Menedżer Logistyki z elementami BHP i prawa pracy (niestacjonarne)
- Prawo i zarządzanie w ochronie zdrowia (niestacjonarne)
- Prawo zamówień publicznych (niestacjonarne)
- Przetwórstwo i recykling tworzyw sztucznych (niestacjonarne)
- Przywództwo w sporcie (niestacjonarne)
- Psychologia zwierząt towarzyszących (niestacjonarne)
- Specjalista ds. zarządzania rehabilitacją (niestacjonarne)
- Specjalista finansowo-księgowy w jednostkach sektora finansów publicznych (niestacjonarne)
- Trener wewnętrzny (niestacjonarne)
- Zarządzanie gospodarką odpadami (niestacjonarne)
- Zarządzanie produkcją dla liderek (niestacjonarne)
- Zarządzanie projektami dla inżynierów (niestacjonarne)
- Zarządzanie sektorem TSL (niestacjonarne)