PL

EN

Komunikacja wizualna i media cyfrowe
stacjonarne studia magisterskie (2 stopnia)

Czas trwania studiów: 4 semestry

Profil studiów: praktyczny

Cena: bezpłatne

Limit miejsc: 15

Charakterystyka kierunku studiów

Studia magisterskie II stopnia – Komunikacja wizualna i media cyfrowe, to wiedza i kompetencje rozwijane w atmosferze otwartości i pozytywnej energii. Nasi wykładowcy to eksperci i inspirujący ludzie, którzy potrafią dzielić się swoją pasją i wspierać podczas realizacji wyzwań projektowych. W trakcie studiów, masz możliwość rozwijania umiejętności projektowych, kreatywnego rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Studiując u nas zdobywasz i ugruntujesz wiedzę w zakresie m.in.:
●    projektowania gier komputerowych (grafika i prototypowanie)
●    tworzenia aplikacji i web design, interfejsów i doświadczeń użytkownika UI/UX
●    kreowania środowisk VR i AR,
●    projektowania graficznego, 
●    typografii i składu publikacji,
●    kreowania marki i projektowania identyfikacji wizualnej,
●    concept art, ilustracji autorskiej, wydawniczej, komiksu,
●    animacji i motion design,
●    fotografii cyfrowej i wideo (teledysk, reklama),
●    teorii designu i historii projektowania graficznego,
●    sztuki współczesnej i komunikacji wizualnej,
●    prawa autorskiego i etyki w projektowaniu.

Studiując na kierunku Komunikacja wizualna i media cyfrowe, budujesz kompetencje, pomocne w odnalezieniu się na rynku pracy i planowaniu rozwoju zawodowego w sektorze kreatywnym. Dużą zaletą naszego kierunku jest praktyczny charakter studiów! Tym się wyróżniamy! Dzięki praktyce, zdobywasz wiedzę i na bieżąco uczysz się, jak właściwie ją zastosować w realizowanych projektach. Ponadto, w trakcie studiów nawiązujesz współpracę z firmami, w których realizujesz praktyki i rozwijasz zawodową przyszłość.
 



Gdzie i jaka czeka Cię praca?

Dzięki różnorodnym, interdyscyplinarnym, projektom kreatywnym, wynikającym z programu studiów, jak i praktykom zawodowym, zdobędziesz umiejętności i doświadczenie, zbudujesz portfolio i z sukcesem zaistniejesz na rynku pracy! Samodzielnie zdecydujesz o kierunku dalszego rozwoju zawodowego. Twoje kompetencje pozwolą Ci:
●    podjąć pracę w prężnie działającej agencji reklamowej lub studiu projektowym,
●    pracować jako specjalista ds. komunikacji wizualnej, współpracujący przy tworzeniu nowych marek i promowaniu nowych produktów, opakowań,
●    podbijać rynek jako wolny strzelec lub prowadząc własną działalność gospodarczą,
●    podjąć współpracę z wydawnictwami jako projektant, autor zdjęć lub ilustrator książek,
●    realizować się jako twórca w dziedzinie animacji i motion design,
●    rozwijać autorskie projekty oparte na nowych technologiach w zakresie mediów cyfrowych,
●    rozwijać się w branży kreatywnej jako twórca gier, narracji filmowych, fotografii, kampanii reklamowych, itp.,
●    rozwijać dorobek twórczy jako dydaktyk i naukowiec.
 



Kryteria przyjęć na kierunek

O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek komunikacja wizualna i media cyfrowe w formie stacjonarnej mogą ubiegać się kandydaci-absolwenci:

a. kierunku obieralnego (komunikacja wizualna) oraz po kierunkach: architektura, architektura wnętrz, wzornictwo, architektura krajobrazu oraz po pozostałych kierunkach studiów realizowanych w obszarze sztuki lub przyporządkowanych do dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych: sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki.
b. kandydaci pozostałych kierunków studiów

Dla kandydatów pozostałych kierunków studiów (ppkt. b) obowiązuje procedura kwalifikacyjna celem potwierdzenia efektów uczenia się. Procedura kwalifikacyjna składa się z dwóch etapów.

Etap pierwszy procedury kwalifikacyjnej – przegląd prac. Kandydaci drogą mailową wysyłają własnoręcznie wykonane prace w postaci dokumentu PDF. Dokument PDF powinien być przygotowany w jednym (scalonym) pliku i zawierać 15 prac wykonanych dowolną techniką wskazujących na zainteresowania kandydata kierunkiem komunikacji wizualnej i media i mediów cyfrowych.

Etap drugi procedury kwalifikacyjnej – kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej celem potwierdzenia efektów uczenia się i określenia swoich zainteresowań i oczekiwań związanych z wybranym kierunkiem studiów. Szczegółowy zakres zagadnień dotyczących rozmowy kwalifikacyjnej uchwala Rada Programowa kierunku i podaje do wiadomości na co najmniej trzy miesiące przed terminem rozpoczęcia rekrutacji na studia II stopnia.

Za pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej (suma punktów za dwa etapy) przyjmuje się minimum 51%. Wynik procedury przelicza się na ocenę według następujących zasad:

Wynik procedury w % Ocena
􀵒 91  5,0
81–90  4,5
71–80  4,0
61–70  3,5
51–60  3,0

Uzyskanie z procedury kwalifikacyjnej oceny niższej niż 4,0 zobowiązuje kandydata do uzupełnienia efektów uczenia się z 2 przedmiotów z zakresu studiów I stopnia, o których decyduje komisja kwalifikacyjna.

Miejsce kandydata na liście rankingowej ustala się na podstawie oceny uzyskanej na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia (ppkt. a) lub oceny uzyskanej z procedury kwalifikacyjnej (ppkt. b) w ramach ustalonego limitu przyjęć.
 



O programie studiów


Studiując Komunikację wizualną i media cyfrowe zdobędziesz szeroki zakres aktualnej wiedzy i doświadczeń. Od projektowania graficznego przez multimedia, aplikacje, web design, UI/UX, ilustrację i concept art do projektowania i prototypowania gier komputerowych, VR/AR. Przedstawimy Ci narzędzia i umiejętności, które pozwolą rozwinąć skrzydła w życiu zawodowym. Dbając o promocję naszych studentów zachęcamy ich do udziału w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, a także inicjujemy wystawy, w których wspólnie uczestniczymy. Organizujemy wyjazdy na konferencje i wystawy. Zapraszamy uznanych twórców i projektantów w ramach autorskiego cyklu koMEETywa, którego celem jest poszerzenie wiedzy naszych studentów. Tworzymy Festiwal ilustrAKCJE, którego kolejne edycje koncentrować się będą się wokół ilustracji konceptualnej, komiksu, ilustracji wydawniczej, cyfrowej i klasycznej. Studia II stopnia to także przestrzeń dla rozwoju autorskich projektów badawczych prowadzonych we współpracy ze studentami z innych wydziałów na Politechnice. Daj sobie szansę i spróbuj pracy zespołowej w specjalnie stworzonej i zaprojektowanej, nowoczesnej przestrzeni badawczej. Zebrane doświadczenia, analizy i wnioski mogą stanowić bazę dla twórczych działań w dziedzinie projektowania.



Zagadnienia na rozmowę kwalifikacyjną

  1. Znaczenie pojęcia responsywności w projektowaniu.
  2. Możliwości i wyzwania w komunikacji klient – projektant (na podstawie własnych doświadczeń).
  3. Wybrane funkcje plakatu w komunikacji i oddziaływaniu na odbiorcę.
  4. Znaczenie symbolu w projektowaniu wizualnym.
  5. Pojęcie narracji i dekoracyjności w ilustracji w odniesieniu do jej funkcji.
  6. Wpływ mediów cyfrowych na metody pracy i podejmowane decyzje projektowe.
  7. Rola typografii we współczesnym projektowaniu.
  8. Wpływ kompozycji na przekaz wizualny w storytellingu.
  9. Trendy w projektowaniu oraz ich wpływ na niezależność twórczą projektanta.
  10. Wykorzystanie ruchu w projekcie graficznym.
  11. Znaczenie tożsamości wizualnej w zakresie unikalności, spójności i rozpoznawalności marki.
  12. Motion design jako narzędzie skutecznej komunikacji wizualnej.
  13. Sztuka, a design w odniesieniu do użyteczności, ekspresji i komunikacji z odbiorcą.
  14. Rola planowania i zarządzania czasem w procesie projektowym.
  15. Projektowanie stron www – trendy, standardy, funkcjonalność.
  16. Siła koloru w designie w kontekście psychologii, komunikacji i czytelności przekazu.
  17. AI w pracy projektanta – możliwości i zagrożenia.
  18. Wpływ technologii cyfrowych na komunikację wizualną (AR, VR).
  19. Eksperymenty typograficzne w projektowaniu graficznym.
  20. Scharakteryzuj na czym polega nowoczesne podejście do systemów identyfikacji wizualnej.
  21. Rola projektowania infografik w zarządzaniu i hierarchizowaniu informacji.
  22. Skalowalność grafiki w różnych mediach.
  23. Rola białej przestrzeni w projektowaniu.
  24. Wpływ animacji na odbiór treści wizualnych.
  25. Minimalizm w identyfikacji wizualnej.
  26. Projektowanie responsywnych interfejsów użytkownika.
  27. Trendy w projektowaniu cyfrowym.
  28. Dostosowanie projektów graficznych do standardów dostępności.
  29. Psychologia kształtu w projektowaniu graficznym.
  30. Równowaga pomiędzy estetyką a funkcjonalnością w designie.



Inne ważne informacje dla kierunku

Skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania. Zaobserwuj nas w social mediach: na FB i Instagramie. Zapraszamy do bezpośrednich spotkań eventów pod patronatem Wydziału Sztuk Projektowych PBŚ. Startujemy w październiku na Politechnice Bydgoskiej – do zobaczenia!


Profil na fb (www.facebook.com/KomWizPBS)
Instagram (https://www.instagram.com/komunikacja_wizualna_pbs)

UWAGA! Kierunek studiów zostanie uruchomiony pod warunkiem wydania zarządzenia o utworzeniu tych studiów.



studia II stopnia