Komunikacja wizualna i media cyfrowe
								
																											
stacjonarne
											studia
											magisterskie (2 stopnia)
																								
							
							Czas trwania studiów: 4 semestry
Profil studiów: praktyczny
Cena: bezpłatne
Limit miejsc: 15
Charakterystyka kierunku studiów
Studia magisterskie II stopnia – Komunikacja wizualna i media cyfrowe, to wiedza i kompetencje rozwijane w atmosferze otwartości i pozytywnej energii. Nasi wykładowcy to eksperci i inspirujący ludzie, którzy potrafią dzielić się swoją pasją i wspierać podczas realizacji wyzwań projektowych. W trakcie studiów, masz możliwość rozwijania umiejętności projektowych, kreatywnego rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Studiując u nas zdobywasz i ugruntujesz wiedzę w zakresie m.in.:
●    projektowania gier komputerowych (grafika i prototypowanie)
●    tworzenia aplikacji i web design, interfejsów i doświadczeń użytkownika UI/UX
●    kreowania środowisk VR i AR,
●    projektowania graficznego, 
●    typografii i składu publikacji,
●    kreowania marki i projektowania identyfikacji wizualnej,
●    concept art, ilustracji autorskiej, wydawniczej, komiksu,
●    animacji i motion design,
●    fotografii cyfrowej i wideo (teledysk, reklama),
●    teorii designu i historii projektowania graficznego,
●    sztuki współczesnej i komunikacji wizualnej,
●    prawa autorskiego i etyki w projektowaniu.
Studiując na kierunku Komunikacja wizualna i media cyfrowe, budujesz kompetencje, pomocne w odnalezieniu się na rynku pracy i planowaniu rozwoju zawodowego w sektorze kreatywnym. Dużą zaletą naszego kierunku jest praktyczny charakter studiów! Tym się wyróżniamy! Dzięki praktyce, zdobywasz wiedzę i na bieżąco uczysz się, jak właściwie ją zastosować w realizowanych projektach. Ponadto, w trakcie studiów nawiązujesz współpracę z firmami, w których realizujesz praktyki i rozwijasz zawodową przyszłość.
 
Gdzie i jaka czeka Cię praca?
Dzięki różnorodnym, interdyscyplinarnym, projektom kreatywnym, wynikającym z programu studiów, jak i praktykom zawodowym, zdobędziesz umiejętności i doświadczenie, zbudujesz portfolio i z sukcesem zaistniejesz na rynku pracy! Samodzielnie zdecydujesz o kierunku dalszego rozwoju zawodowego. Twoje kompetencje pozwolą Ci:
●    podjąć pracę w prężnie działającej agencji reklamowej lub studiu projektowym,
●    pracować jako specjalista ds. komunikacji wizualnej, współpracujący przy tworzeniu nowych marek i promowaniu nowych produktów, opakowań,
●    podbijać rynek jako wolny strzelec lub prowadząc własną działalność gospodarczą,
●    podjąć współpracę z wydawnictwami jako projektant, autor zdjęć lub ilustrator książek,
●    realizować się jako twórca w dziedzinie animacji i motion design,
●    rozwijać autorskie projekty oparte na nowych technologiach w zakresie mediów cyfrowych,
●    rozwijać się w branży kreatywnej jako twórca gier, narracji filmowych, fotografii, kampanii reklamowych, itp.,
●    rozwijać dorobek twórczy jako dydaktyk i naukowiec.
 
Kryteria przyjęć na kierunek
O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek Komunikacja wizualna i media cyfrowe w formie stacjonarnej mogą ubiegać się kandydaci-absolwenci:
a. kierunku obieralnego (komunikacja wizualna) oraz po kierunkach: architektura, architektura wnętrz, wzornictwo, architektura krajobrazu oraz po pozostałych kierunkach studiów realizowanych w obszarze sztuki lub przyporządkowanych do dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych: sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki.
b. kandydaci pozostałych kierunków studiów
Dla kandydatów pozostałych kierunków studiów (ppkt. b) obowiązuje procedura kwalifikacyjna celem potwierdzenia efektów uczenia się. Procedura kwalifikacyjna składa się z dwóch etapów.
Etap pierwszy procedury kwalifikacyjnej – przegląd prac. Kandydaci drogą mailową wysyłają własnoręcznie wykonane prace w postaci dokumentu PDF. Dokument PDF powinien być przygotowany w jednym (scalonym) pliku i zawierać 15 prac wykonanych dowolną techniką wskazujących na zainteresowania kandydata kierunkiem komunikacji wizualnej i mediów cyfrowych.
Etap drugi procedury kwalifikacyjnej – kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej celem potwierdzenia efektów uczenia się i określenia swoich zainteresowań i oczekiwań związanych z wybranym kierunkiem studiów. Szczegółowy zakres zagadnień dotyczących rozmowy kwalifikacyjnej uchwala Rada Programowa kierunku i podaje do wiadomości na co najmniej trzy miesiące przed terminem rozpoczęcia rekrutacji na studia II stopnia.
Za pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej (suma punktów za dwa etapy) przyjmuje się minimum 51%. Wynik procedury przelicza się na ocenę według następujących zasad:
Wynik procedury w %
Ocena
91  5,0
81–90  4,5
71–80  4,0
61–70  3,5
51–60  3,0
Uzyskanie z procedury kwalifikacyjnej oceny niższej niż 4,0 zobowiązuje kandydata do uzupełnienia efektów uczenia się z 2 przedmiotów z zakresu studiów I stopnia, o których decyduje komisja kwalifikacyjna.
Miejsce kandydata na liście rankingowej ustala się na podstawie oceny uzyskanej na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia (ppkt. a) lub oceny uzyskanej z procedury kwalifikacyjnej (ppkt. b) w ramach ustalonego limitu przyjęć.
 
O programie studiów
Studiując Komunikację wizualną i media cyfrowe, zdobędziesz szeroki zakres aktualnej wiedzy i doświadczeń. Od projektowania graficznego przez multimedia, aplikacje, web design, UI/UX, ilustrację i concept art do projektowania i prototypowania gier komputerowych, VR/AR. Przedstawimy Ci narzędzia i umiejętności, które pozwolą rozwinąć skrzydła w życiu zawodowym. Dbając o promocję naszych studentów, zachęcamy ich do udziału w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, a także inicjujemy wystawy, w których wspólnie uczestniczymy. Organizujemy wyjazdy na konferencje i wystawy. Zapraszamy uznanych twórców i projektantów w ramach autorskiego cyklu koMEETywa, którego celem jest poszerzenie wiedzy naszych studentów. Tworzymy Festiwal ilustrAKCJE, którego kolejne edycje koncentrować się będą się wokół ilustracji konceptualnej, komiksu, ilustracji wydawniczej, cyfrowej i klasycznej. Studia II stopnia to także przestrzeń dla rozwoju autorskich projektów badawczych prowadzonych we współpracy ze studentami z innych wydziałów na Politechnice Bydgoskiej. Daj sobie szansę i spróbuj pracy zespołowej w specjalnie stworzonej i zaprojektowanej, nowoczesnej przestrzeni badawczej. Zebrane doświadczenia, analizy i wnioski mogą stanowić bazę dla twórczych działań w dziedzinie projektowania.
Zagadnienia na rozmowę kwalifikacyjną
- Znaczenie pojęcia responsywności w projektowaniu.
 - Możliwości i wyzwania w komunikacji klient – projektant (na podstawie własnych doświadczeń).
 - Wybrane funkcje plakatu w komunikacji i oddziaływaniu na odbiorcę.
 - Znaczenie symbolu w projektowaniu wizualnym.
 - Pojęcie narracji i dekoracyjności w ilustracji w odniesieniu do jej funkcji.
 - Wpływ mediów cyfrowych na metody pracy i podejmowane decyzje projektowe.
 - Rola typografii we współczesnym projektowaniu.
 - Wpływ kompozycji na przekaz wizualny w storytellingu.
 - Trendy w projektowaniu oraz ich wpływ na niezależność twórczą projektanta.
 - Wykorzystanie ruchu w projekcie graficznym.
 - Znaczenie tożsamości wizualnej w zakresie unikalności, spójności i rozpoznawalności marki.
 - Motion design jako narzędzie skutecznej komunikacji wizualnej.
 - Sztuka, a design w odniesieniu do użyteczności, ekspresji i komunikacji z odbiorcą.
 - Rola planowania i zarządzania czasem w procesie projektowym.
 - Projektowanie stron www – trendy, standardy, funkcjonalność.
 - Siła koloru w designie w kontekście psychologii, komunikacji i czytelności przekazu.
 - AI w pracy projektanta – możliwości i zagrożenia.
 - Wpływ technologii cyfrowych na komunikację wizualną (AR, VR).
 - Eksperymenty typograficzne w projektowaniu graficznym.
 - Scharakteryzuj na czym polega nowoczesne podejście do systemów identyfikacji wizualnej.
 - Rola projektowania infografik w zarządzaniu i hierarchizowaniu informacji.
 - Skalowalność grafiki w różnych mediach.
 - Rola białej przestrzeni w projektowaniu.
 - Wpływ animacji na odbiór treści wizualnych.
 - Minimalizm w identyfikacji wizualnej.
 - Projektowanie responsywnych interfejsów użytkownika.
 - Trendy w projektowaniu cyfrowym.
 - Dostosowanie projektów graficznych do standardów dostępności.
 - Psychologia kształtu w projektowaniu graficznym.
 - Równowaga pomiędzy estetyką a funkcjonalnością w designie.
 
Inne ważne informacje dla kierunku
Skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania. Zaobserwuj nas w social mediach: na Facebooku i Instagramie. Zapraszamy do bezpośrednich spotkań eventów pod patronatem Wydziału Sztuk Projektowych PBŚ. Startujemy w październiku na Politechnice Bydgoskiej – do zobaczenia!
studia II stopnia
- Architektura (stacjonarne)
 - Architektura wnętrz (stacjonarne)
 - Biotechnologia (stacjonarne)
 - Budownictwo (stacjonarne)
 - Budownictwo (niestacjonarne)
 - Elektronika i telekomunikacja (stacjonarne)
 - Elektronika i telekomunikacja (niestacjonarne)
 - Elektrotechnika (stacjonarne)
 - Elektrotechnika (niestacjonarne)
 - Finanse i rachunkowość (stacjonarne)
 - Finanse i rachunkowość (niestacjonarne)
 - Geodezja i gospodarka nieruchomościami (stacjonarne)
 - Geodezja i gospodarka nieruchomościami (niestacjonarne)
 - Informatyka stosowana (stacjonarne)
 - Informatyka stosowana (niestacjonarne)
 - Inżynieria Odnawialnych Źródeł Energii (stacjonarne)
 - Inżynieria odnawialnych źródeł energii (niestacjonarne)
 - Inżynieria środowiska (stacjonarne)
 - Inżynieria środowiska (niestacjonarne)
 - Inżynieria w medycynie (stacjonarne)
 - Inżynieria w medycynie (niestacjonarne)
 - Komunikacja wizualna i media cyfrowe (stacjonarne)
 - Mechanika i budowa maszyn (stacjonarne)
 - Mechanika i budowa maszyn (niestacjonarne)
 - Mechatronika (stacjonarne)
 - Mechatronika (niestacjonarne)
 - Rolnictwo (stacjonarne)
 - Rolnictwo (niestacjonarne)
 - Technologia chemiczna (stacjonarne)
 - Technologia chemiczna (niestacjonarne)
 - Technologia i chemia żywności (stacjonarne)
 - Technologia i chemia żywności (niestacjonarne)
 - Transport i logistyka (stacjonarne)
 - Transport i logistyka (niestacjonarne)
 - Wzornictwo (stacjonarne)
 - Zarządzanie (stacjonarne)
 - Zarządzanie (niestacjonarne)
 - Zarządzanie i inżynieria produkcji (stacjonarne)
 - Zarządzanie i inżynieria produkcji (niestacjonarne)
 - Zootechnika (stacjonarne)
 - Zootechnika (niestacjonarne)